6 sposobów na pobudzenie ospałego metabolizmu
Oceń artykuł

sposoby na lepszą przemianę materiiDzięki regularnym ćwiczeniom fizycznym udało nam się utrzymać aktywny metabolizm, nawet wtedy, gdy jesteśmy w stanie spoczynku, czyli spłacamy nasz wydatek energetyczny.

Metabolizm obejmuje szereg procesów chemicznych, które przekształcają składniki odżywcze w źródło energii, a także pomagają utrzymać zdrową wagę, odpowiedni poziom glukozy oraz stabilne i dobre zdrowie układu sercowo-naczyniowego.

Rytm, w którym przemiana materii działa zależy od każdego organizmu indywidualnie. Ma na to wpływ zarówno wiek, aktywność seksualna, styl życia i zdrowotne aspekty. Z tego powodu podczas gdy u niektórych metabolizm działa bez problemów, nawet z biegiem lat, inni mają sporo z nim problemu i muszą stale zapobiegać jego spowolnieniu w swojej pracy.

Na szczęście istnieje wiele sposobów, które zawarte w codziennych czynnościach, pomagają podkręcić metabolizm i jego prawidłowe funkcjonowanie. Dzięki temu zdecydowanie łatwiej jest dokonać kontroli wagi i zapobiegania chorobom. Jeśli najbardziej zależy Ci na poprawie przemiany materii w celu zmniejszenia wagi, warto zastanowić się nad włączeniem odpowiedniej suplementacji. Jednym z produktów, które mają pozytywny wpływ na metabolizm niewątpliwie jest African Mango, o którym piszemy na stronie.

Śniadanie każdego ranka

Spożycie zdrowego i pożywnego śniadanie jest jednym z kluczowych nawyków dla utrzymania równowagi i aktywności naszego metabolizmu. Składniki odżywcze uzyskane podczas pierwszego posiłku w ciągu dnia są źródłem, „paliwem” dla naszych komórek, co pomaga w wydatku optymalnej energii.

Takie śniadanie powinno dostarczyć naszemu organizmowi mniej więcej 25% łącznego dziennego zapotrzebowania na kalorie. Dodatkowo, aby tak się stało pierwszy posiłek musi zawierać białko, błonnik i niewielką dawkę kwasów tłuszczowych.

Aktywność fizyczna

W przypadku chęci zwiększenia tempa metabolizmu, warto postawić na codzienny wysiłek fizyczny. Ćwiczenia i to regularne są jednym z podstawowych nawyków, które musisz wdrożyć do swojego planu dnia, aby osiągnąć dobre wyniki. Ciało spala kalorie stale, nawet w przypadku, gdy jest w stanie spoczynku. Jednakże jeśli dorzuci się do tego sport, czyli stymulowanie przez ćwiczenia, otrzymasz wyższy koszt energetyczny. Korzyści są nawet większe w połączeniu aktywności sercowo-naczyniowej z treningami mającymi na celu wzrost masy mięśniowej.

aktywność fizyczna pobudza pracę metabolizmu

Odpowiedni poziom nawodnienia

Metabolizm jest znacznie wolniejszy, gdy ciało jest odwodnione. Organizm potrzebuje wody, aby utrzymać optymalny transport składników odżywczych i tlenu do komórek ciała. Brak płynu zwiększa nagromadzenie toksyn we krwi i wrażliwość na problemy metaboliczne. Dlatego jest to niezbędne, aby zapewnić sobie spożycie około dwóch litrów wody każdego dnia. Ważne jest również, aby nie pić obojętnie czego, woda niech jest dobrej jakości. Zielona herbata również jest dobrym sposobem na dostarczenie organizmowi nawodnienia.

Małe posiłki

Zamiast dużych posiłków i tylko 2 lub 3 razy dziennie, najlepiej podzielić te posiłki i jeść ich 5 lub 6 dziennie. Dzięki zmianie dotychczasowych nawyków żywieniowych na podany pomysł zdecydowanie lepiej i skuteczniej uda Ci się stymulować metabolizm do lepszej pracy. W związku z tym, zdecydowanie łatwiej będzie także schudnąć. To idealny także pomysł, aby utrzymać dobry poziom energii fizycznej i psychicznej i, nawiasem mówiąc, kontrolować stres. Jednak do całkowitego spożycia kalorii nie musi być mniej niż 1500, ponieważ to spowolni tempo przemiany materii.

Kontrola spożycia węglowodanów

Problem spożywania węglowodanów jest nieco kontrowersyjna, a w rzeczywistości może się różnić zgodnie z wymaganiami poszczególnych osób. Zupełnie inaczej patrzą na to osoby regularnie trenujące jakiś sport, a jeszcze inaczej mające problemy z odżywianiem i swoją dietą.

Jednak jako zasadę ogólną, zaleca się jeść złożone węglowodany, czyli te, które są bogate w błonnik. Tego składnika, który jest jednym z głównych źródeł energii, można uzyskać z pełnego ziarna, owoców i warzyw. Opcje takie jak słodycze, wypieki i jasne pieczywo należy unikać.

zielona-herbata dobra na pobudzenie metabolizmu

Pić zieloną herbatę

Zielona herbata jest jednym z suplementów na odchudzanie pochodzenia naturalnego. Dla jasności, właściwości zielonej herbaty wspierają diety na odchudzanie, a przy odpowiednim zestawieniu z innymi składnikami może również powodować zwiększenie masy ciała. Jeśli celem jest, aby poprawić funkcjonowanie metabolizmu, zaleca się spożywać 2 lub 3 filiżanki zielonej herbaty dziennie. Uwaga: Nie zaleca się do tego napoju w przypadku wysokiego ciśnienia krwi, niedokrwistość i ciąży.

Czy czujesz, że Twój metabolizm jest powolny? Powyższe pomysły są sprawdzone przez dietetyków i lekarzy, a w związku z tym zupełnie bezpieczne. Należy pamiętać, że zalecenia podane tutaj mogą poprawić Twój styl życia tylko na lepsze.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *