Osoby dopiero rozpoczynające swoją przygodę z procesem odchudzania często zastanawiają się nad wyborem odpowiedniej drogi. Wtedy pada pytanie – lepiej spalić tkankę tłuszczową na treningu czy przejść na restrykcyjną dietę. Od razu odpowiadamy, że jest to zbędny dylemat i trzeba obie kwestie włączyć do dnia codziennego. Niestety, ale zarówno tylko ruch fizyczne nie da Ci szczupłej sylwetki, ani sama dieta. Jednakże, aby nasza odpowiedź była zupełna należy przytoczyć znane wielu osobom badania, które jednoznacznie wskazały proporcje – 70% efektów daje odpowiednia dieta, a pozostałe 30% to trening. Skoro już wiadomo, co jest istotne dla organizmu, aby szybko pozbyć się zbędnych kilogramów, poniżej przedstawimy kilka porad jak zacząć się odchudzać.

dieta czy trening

Porady dla początkujących – dieta

Ważne jest, aby dobrze zacząć i z głową zmienić swoje nawyki żywieniowe. To właśnie dotychczasowe przyzwyczajenia doprowadziły do nadwagi, więc koniecznie trzeba z nimi skończyć. Dietetycy są w stu procentach zgodni, co do kilku podstawowych kwestii. Chodzi tu głównie o częstotliwość spożywania posiłków oraz ich proporcję.

  1. Nie rezygnuj z tłuszczy, ponieważ są bardzo ważne dla procesu wchłaniania witamin. Należą do nich witaminy A, D, E, K, które nie rozpuszczają się w wodzie. Dieta nie może opierać się wyłącznie na węglowodanach i białku.
  2. Stale nawadniaj organizm. Wiele osób twierdzi, że piją ponad dwa litry wody i to im nic nie daje. Jednak złota zasada mówi o tym, aby nie wypijać duszkiem całej butelki. Chodzi właśnie o równomierne dostarczanie wody do organizmu.
  3. Jedz często, najlepiej co 3 godziny. Jednakże częste sięganie po posiłek musi iść w parze ze zmniejszeniem ich porcji. Chodzi głównie o to, aby nie doprowadzać organizmu do stanu głodówki, ponieważ to przynosi odwrotny efekt. Od teraz jedz mniej, ale częściej.

Jak zacząć przygodę z treningami?

Trening powinien odpowiadać celom jakie sobie ktoś wyznaczył. To znaczy, że inne ćwiczenia powinna wykonywać osoba, która chce zrzucić nadmiar kilogramów, a inny jeśli zależy jej na masie mięśniowej. My skupimy się na tej pierwszej wersji, ponieważ zakładamy, że raczej większość osób dąży do redukcji tkanki mięśniowej.

  1. Wykonuj ćwiczenia, które utrzymują długo wysokie tętno. Chodzi tu głównie o rowerek i jak najszybsze pedałowanie, ile sił w nogach. Poza tym wszelkie aeroby wykonywane z wysoką intensywnością sprawią, że pot będzie się wylewał litrami.
  2. Jeśli twoja nadwaga jest spora nie zaczynaj od biegania. Wiele osób decydując się na treningi popełnia ten sam błąd i od razu wskakuje na bieżnie. Jednak trzeba mieć świadomość, że tego typu posunięcie jest ogromnym obciążeniem dla kolan. Nasz ciężar w połączeniu z tempem może przynieść tylko problemy ze stawami.
  3. Pamiętaj o odpoczynku. Na początku, kiedy człowiek ma spory zapał, dochodzi do przetrenowania. Kategorycznie odmawia się rzucania na głęboką wodę i trenowania nawet 5/6 razy w tygodniu. Organizm musi odpocząć jeśli chcemy zobaczyć pozytywne efekty swojego wysiłku. Dlatego na początku 3 dni treningowe w zupełności wystarczą.

Jeśli jednak pragniesz przyspieszyć efekty swoich starań warto wtedy sięgnąć po suplement diety, który w bezpieczny sposób wesprze organizm podczas procesu odchudzania. Jednym z popularnych preparatów, który poprawia pracę metabolizmu jest TriApidix300. Dzięki niemu zdecydowanie łatwiej będzie zrzucić zbędne kilogramy.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *