To w jakiej kondycji jest nasza cera ma odzwierciedlenie w wielu czynnikach. Podstawą jest nasza dieta, ale także czynniki zewnętrzne jak zanieczyszczenia środowiska oraz stres. Cera powie wszystko, czy palisz papierosy, pracujesz w klimatyzowanym pomieszczeniu oraz czy jesteś fanką czekolady.

 Niestety niektóre produkty są zdecydowanie na cenzurowanym jeśli chodzi o dbanie o kondycję skóry. Wiele osób wydaje krocie na kremy, a zapomina o takich podstawach jak dieta bogata w witaminy, minerały i antyoksydanty. 

Jeśli chcesz się pochwalić promienną cerą bez śladu zmarszczek czy wyprysków postaw na oba sposoby. Połącz siłę dobrego jakościowo kremu ze zbilansowaną dietą. Nie tylko poprawisz wygląd swojej skóry, ale także polepszysz samopoczucie i będziesz miała więcej energii każdego dnia. Wybór odpowiedniego kremu jest również istotny, na naszym blogu jest kilka wpisów dotyczących skutecznych produktów na niemalże każdy problem skórny.

gładka cera

Wygląda na to, że zmiana zawartości lodówki ma ogromny wpływ na wiele aspektów Twojego życia. Nie chodzi tylko o to, aby pięknie wyglądać, chociaż to rzeczywiście jest istotna kwestia dla większości osób. Chodzi także o to, jak się czujemy we własnej skórze. Jeśli jesteś stale zmęczona to widać doskonale to po szarej, ziemistej cerze, której bark witalności i takie też jest Twoje samopoczucie. Prawda?

Poznajmy zatem sekrety zdrowej żywności, która jest lekiem na niemalże całe zło. A przynajmniej świetną metodą na dobre samopoczucie i lepszą kondycję skóry.

Witaminy na gładką cerę

Podstawą każdej diety jest odpowiednia ilość witamin, które powinny przede wszystkim pochodzić z tego co jemy, a nie tabletek. Jeśli jakiś suplement witaminowy zalecił lekarz, to oczywiście należy się stosować do wytycznych. Jednakże, kiedy nie potrzebujesz specjalistycznego wsparcia w postaci tabletek, to zdecydowanie lepiej uzupełniać dzienne dawki witamin z pożywienia.

To nic odkrywczego, jeśli napiszemy, że należy jest dużo warzy i owoców. Jednak mimo wielu apeli z każdej strony większość osób i tak nie jest w stanie zjeść czasami chociażby jednego jabłka dziennie. Poniżej pokażemy, w których produktach jest najwięcej danej witaminy.

witamina bCo do niezbędnych witamin, które wpływają na wygląd skóry to oczywiście nie może zabraknąć tych z grupy B. Można je znaleźć w pieczywie, ale nie każdym tylko pełnoziarnistym. Poza tym jest w orzechach, bananach czy chudym mięsie. Z wyjątkiem tego ostatniego zaleca się spożywanie tych produktów w postaci surowej. Należy pamiętać, że witaminy pod wpływem obróbki termicznej tracą swoje dobre właściwości. Na co wpływa witamina B? Przede wszystkim pozbędziesz się nadmiaru sebum oraz szarej cery.

Kolejnym niezbędnikiem w alfabecie witaminowym jest oczywiście A, której ogromną zaletą jest opóźnianie procesów starzenia skóry. Jeśli jeszcze nie jesteś gotowa na zmarszczki to zacznij jeść wątróbkę (nie każdy ją lubi, ale naprawdę warto) oraz jajka. Skoro jesteśmy już przy witaminie A, nie należy zapomnieć o beta-karotenie. To bliskie kuzynostwo, jeśli można użyć takiego porównania, bowiem beta-karoten przechodzi transformacje właśnie w witaminę A podczas procesu trawienia. Oczywiście znajdziesz go w marchewce i szpinaku. Idealnie wpływa na wyrównanie kolorytu skóry.

witamina cKojarząca się przede wszystkim z odpornością witamina C ma również wiele zasług w ochronie skóry. Świetnie radzi sobie na wojnie z trądzikiem, który nie należy do najestetyczniejszych przypadłości. Ponadto wzmacnia naczynia krwionośne, czyli eliminuje problem pajączków. Oprócz oczywistej obecności tej witaminy w cytrynach, sporo dostarczymy go jedząc papaje, kiwi oraz papryce.

Witamina E to strażnik jędrnej cery. Jeśli zadbasz o to, aby witamina E była częstym gościem na Twoim talerzy to na długie lata zapomnisz i zmarszczkach. Także koniecznie sięgnij po oleje roślinne i chętnie dodawaj je do swojej sałatki zamiast majonezu czy innych sosów zawierających niezdrowe tłuszcze.

Czy znasz już antyoksydanty?

Zapewne każdy przynajmniej raz słyszał ten wyraz i mniej więcej wie, co się pod nim kryje. Dla mniej wtajemniczonych kilka słów wyjaśnienia.

Antyoksydanty
Antyoksydanty, inaczej przeciwutleniacze, to nic innego jak nasi dobrzy przyjaciele, którzy opóźniają procesy starzenia się skóry. Zwalczają wolne rodniki, czyli atomy z deficytem elektronu. Taki atom szukając swojej zguby zadowoli się jakimkolwiek elektronem, dlatego uszkadza najbliższą napotkaną zdrową komórkę, aby odebrać jej elektron. Prowadzi to do uszkodzeń w łańcuchu DNA oraz upośledzenia innych komórek.

Ponadto przeciwutleniacze przeciwdziałają powstawaniu komórek rakowych, ale to temat na osoby wpis, więc zajmiemy się tylko ich właściwościami dotyczącymi wyglądu skóry.

Jeśli chcemy rzeczywiście walczyć z rodnikami to musimy koniecznie dostarczać organizmowi odpowiedniej broni. I tu ważne jest zarówno to, co jesz oraz jaki prowadzisz styl życia. Dużo stresu, czy palenie papierosów to idealne środowisko dla rozmnażania się wolnych rodników. Dlatego musisz temu przeciwdziałać.

Co jeść? Wszelkiego rodzaju owoce jagodowe czyli maliny, borówki, acai, goji itp. Ponadto orzechy pecan, fasole czy śliwki.

wolne rodniki i wpływ na inne komórki

A to koniecznie odstaw, jeśli chcesz mieć gładką cerę

Ostre przyprawy nie są wskazane w diecie, jeśli zależy Ci na pięknym wyglądzie. Jeśli lubisz doprawić swoje potrawy pieprzem Cayenne oraz chilli to niestety, ale musisz spodziewać się, że to odbije się na wyglądzie skóry. Szczególnie osoby borykające się z trądzikiem powinny się trzy razy zastanowić zanim sięgną po ostre przyprawy.

Opalanie się, szczególnie długotrwałe i bez zabezpieczenia kremem z filtrem UV to zbrodnia na własnej skórze. Wiedz, że Twoja cera jest pamiętliwa i takie zachowanie nie ujdzie nikomu płazem. Możesz podratować swoją cerę pijąc duże ilości zielonej herbaty. Zawiera ona polifenole, których zadanie jest podobne do antyoksydantów, czyli zwalczanie rodników. Jednak mają one również inne właściwości. Zielona herbata zapobiega uszkodzeniu komórek skóry przez wpływ promieni UV.

Cukier to biała śmierć i to prawda. Należy się go wystrzegać i nie wprowadzać do diety. Oczywiście owoce są także bogate we fruktozę, czyli nomen omen cukier. Dlatego też nie poleca się iść na skróty i uzupełniać braki witamin poprzez picie soków owocowych. Zjadajmy je w całości, jeśli się da to ze skórką (jabłka, śliwki, kiwi), która ma sporo błonnika. Oczywiście zaleca się odstawienie słodyczy pod każdą postacią. Taki ruch nie tylko wpłynie pozytywnie na wygląd skóry, ale także na obwód w talii, także naprawdę warto pożegnać się ze słodyczami, bo to same korzyści!

Gładka skóra to temat rzeka. Aby osiągnąć najlepsze efekty warto zastanowić się nad swoją dietą, środowiskiem w jakim żyjesz oraz kosmetykami, których używasz. Każda z tych kwestii jest ważne i należy o tym pamiętać, kiedy następnym razem spojrzysz w lustro i zobaczysz kolejna zmarszczkę czy wyprysk na twarzy. Oczywiście nie należy zapominać także o odpowiednim nawadnianiu skóry, o którym wcześniej pisaliśmy.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *