jak zmniejszyć apetytJedną z najczęstszych przeszkód, które stoją na drodze do wymarzonej sylwetki jest częste podjadanie. Osoby z dużym apetytem niestety mają też duży problem, stąd to ciągłe pytanie – jak zmniejszyć apetyt? Oczywiście apetyt sam w sobie jest oznaką zdrowia, jednak jak ze wszystkim, należy mieć umiar. Niestety to właśnie zbyt silna chęć sięgnięcia po kolejny posiłek czy przekąskę prowadzi do nadwagi. Wiele osób porównuje to do nałogu. Tak jak uzależnieni nie mogą wytrzymać bez kolejnej dawki substancji odurzających, tak głodny człowiek nie przejdzie obojętnie przy ulubionym batoniku. Chociaż wiele osób to bagatelizuje, to niestety, ale współczesna żywność jest jak używka. Cukier oraz tłuszcz to jedne z najbardziej uzależniających substancji, które powszechnie znajdują się w produktach spożywczych. Dlatego tak ważne jest ograniczenie ich spożywania.

Jednak to nie jest tak łatwe jakby się mogło wydawać. Czasami dochodzi do zaburzeń na tle neurologicznym, które prowadzą do konieczności nawet poddania się operacji. Warto na początku sprawdzić swoje zapotrzebowanie kaloryczne, a następnie porównać je ze stanem rzeczywistym. Po sprawdzeniu różnicy ma się świadomość, o ile przekracza się swoją dawkę kalorii. To pierwszy krok w walce z nadwagą.

Jak zmniejszyć apetyt – porady dietetyka

Bardzo istotna kwestią jest częste jedzenie. Wiele osób przez swój nieregularny tryb życia stosuje zasadę – „głodzę się cały dzień, a na noc zjem pół lodówki”. Jest to najgorsza rzecz jaką można sobie zrobić. Praktykowanie tego w szybkim tempie doprowadzi do nadwagi. Dlatego, aby uniknąć tej pułapki lepiej jeść częściej, ale mniejsze porcje. Zasadę tę stosują wszystkie gwiazdy oraz trenerki fitness, które mogą pochwalić się swoim szczupłym ciałem.

owsianka z owocamiKolejną kwestią jest uświadomienie sobie jak zaspokoić swój apetyt i jednocześnie nie objadać się. Najważniejsze jest oczywiście dostarczenie organizmowi wszystkich składników, które dadzą sytość. Warto spożywać produkty, które zawierają w sobie cynk. To właśnie jego niedobór popycha Cię w ramiona czekolady albo innej przekąski. Zamiast tego lepiej sięgnąć po płatki owsiane z jogurtem naturalnym i świeżymi owocami. To właśnie owies jest źródłem cynku. Ponadto nasz żołądek utrzyma na dłużej uczucie sytości, jeśli dostarczymy mu odpowiednią ilość błonnika. Warto dodać otręby do porannej owsianki albo zjeść na obiad brukselkę czy kalafior. Dzięki tym produktom jeszcze na długo po jedzeniu Twój organizm będzie syty.

Jak zahamować apetyt na słodycze?

Dla większości kobiet sporym wyzwaniem jest ograniczenie spożywania słodyczy. Cukier jest obecny w niemalże każdym produkcie. Poza tym ciężko odmówić sobie przekąski w postaci ciasteczek albo deseru. Nie ma nic złego w tym, że od czasu do czasu sięgnie się po słodycze. Problem zaczyna pojawiać się w momencie, gdy takie podjadanie jest notoryczne.

zajadanie się słodyczamiW momencie, gdy nasz organizm wysyła sygnały, że ma ochotę na coś słodkiego, warto sięgnąć po szklankę wody. Jest to metoda znana od dawna – prosta i skuteczna. Jeśli jednak to nie pomoże, warto oszukać organizm zjadając jakiś owoc, który również jest słodki. Jednak jednym z najskuteczniejszych sposobów na tłumienie łaknienia jest sięgnięcie po odpowiedni suplement diety. Godnym polecenie w tym przypadku jest African Mango, którego skład został tak stworzony, aby właśnie hamował uczucie głodu. Poza tym wiele osób mówi o potencjale motywacji. Im chce się bardziej coś osiągnąć, tym łatwiej jest o to walczyć. Pomocne mogą być wizualizacje, w których to można wyobrażać sobie swoją zdrową dietę, która przynosi rewelacyjne efekty. Innym sposobem jest znalezienie sobie wzoru do naśladowanie. Znajdź w Internecie sylwetkę, o której marzysz, następnie wydrukuj i trzymaj w portfelu. Kiedy znowu najdzie Cię ochota na małe co nie co, wyjmij zdjęcie i pomyśl, czy ten batonik jest tego wart.

Problem z nadmiernym apetytem to zmora wielu osób. Prowadzi to do nadwagi oraz złego samopoczucia. Jednak warto z tym walczyć i mieć na uwadze powyższe porady. Skoro już wiadomo jak zmniejszyć apetyt, wystarczy teraz tylko tę wiedzę wdrożyć do swojego życia. Pamiętajmy, że nadmierne objadanie się rozpycha żołądek co prowadzi do poszerzania się jego ścianek. W konsekwencji można zjadać coraz to więcej i nadal odczuwać głód. Nie można doprowadzić do takiej sytuacji, więc im szybciej poskromimy swój wilczy apetyt, tym lepiej dla naszego zdrowia.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *