woda w szklanceOdpowiednie nawadnianie i nawilżanie jest niezwykle istotne dla prawidłowego funkcjonowania całego organizmu. Ma również wpływ na wygląd naszej skóry, pracę mięśni i stan naszej wagi. Sporo funkcji jak na tak, mogłoby się wydawać, błahe czynności. Wiele osób myśli, że skoro codziennie piją 5 kaw, herbaty i soki to dostarczają odpowiednią ilość płynów. Niestety tak to nie działa i to co dokładnie pijemy oraz, co istotne, jemy ma ogromne znaczenie dla sukcesu misji nawadniania organizmu. Z drugiej zaś strony pewne czynniki skutecznie niweczą nasze starania o odpowiednie nawilżenie ciała. Kobiety stosujące antykoncepcje hormonalną często skarżą się na opuchnięte nogi i ogólne zatrzymywanie wody w orgazmie. Należy pamiętać, że nadmiar wody nie jest niczym dobrym dla nas. Tylko prawidłowa gospodarka wodna naszego organizmu pozwoli nam się cieszyć ze wszystkich zalet nawilżonego ciała.

Co i jak pić oraz jeść, aby cieszyć się prawidłowym nawodnieniem?

Dieta to podstawa odpowiedniego nawodnienia organizmu. Zanim zechcesz sięgnąć po jakiekolwiek preparaty i suplementy mające uregulować twoją gospodarkę wodną, spróbuj osiągnąć to odpowiednią dietą. Pokażemy co należy jeść i pić oczywiście, w jakich ilościach oraz jak, by zyskać jeszcze lepsze efekty  niż te, które obiecują producenci suplementów.

Po pierwsze – woda, to od niej należy zacząć swoja drogę. Średnio człowiek powinien wypijać dziennie 8 szklanek wody. Niby nic trudnego, ale niestety mało kto rzeczywiście dostarcza organizmowi taką ilość płynów. Z drugiej zaś strony wiele osób popełnia ten sam błąd i praktycznie taką ilość wypija w przeciągu dwóch godzin. Taka praktyka nie jest skuteczna, wręcz przeciwnie – wlanie w siebie niemalże na raz ponad litra wody jest niezdrowe. Lepiej postawić na dostarczanie wody łyk po łyku np. jedna szklanka na godzinę. Kolejną kwestią jest to jaki rodzaj wody wybrać. Zdecydowanie częściej zaleca się stosowanie wody niegazowanej mineralnej – te z kranu warto przed wypiciem wlać do filtra, ponieważ może zawierać dużą ilość kamienia. Oczywiście należy pamiętać, że jeśli jest się osoba aktywną fizycznie albo przebywa się w ciepłych miejscach i dochodzi do wypacania się, wtedy należy zdecydowanie zwiększyć ilość przyjmowanych płynów, aby nie doszło do odwodnienia organizmu.

Warzywa i owoce również świetnie nawadniają i nawilżają organizm. Do tych najbardziej „wodnistych” należy oczywiście arbuz, melon czy ogórek. Jednak warto na stałe wprowadzić do swojego menu wszelkie warzywa i owoce, ponieważ są podstawą prawidłowej przemiany materii, a to wszystko dzięki obecności błonnika. Nie wspominając o tych wszystkich witaminach i minerałach jakie dostarcza się podczas spożywania tych produktów.

Utrzymaj wagę

nawadnianie organizmuWoda jest często niedoceniana w procesie odchudzania oraz utrzymywania stałej wagi. Dzieje się tak, że wiele osób nie uważa jej jako produkt mający jakikolwiek wpływ na wagę. Koniecznie należy zdementować te plotki. Nadmiar wody prowadzi do obrzmienia kończyn, palców. Ponadto może prowadzić do powstawania cellulitu, którego boi się każda kobieta. Mimo wszystko trzeba jednoznacznie stwierdzić, że bez wody byłoby jeszcze gorzej. To właśnie po nią należy sięgnąć w pierwszej kolejności, jeśli nie radzimy sobie z zahamowaniem apetytu. Woda jako jeden z nielicznych płynów nie tuczy, nie zawiera szkodliwych substancji. Oczywiście ta mineralne – nie smakowa. Takiej wody o smaku cytryny, jabłka czy innego pseudo owocu należy się wystrzegać. Nie pijmy tego – jeśli masz ochotę na wodę z cytryną, to wyciśnij ją sobie do szklanki, dodaj mięte i masz cudownie orzeźwiający napój.

Podobne artykuły