Ile należy jeść posiłków w ciągu dnia?
Oceń artykuł

jedz pięć posiłków dziennieOd kilku lat każdy dietetyk, lekarz i trener personalny powtarza, że trzeba jeść 5 posiłków dziennie. Jest to niewątpliwie pożyteczna kwestia w walce o szczupłą sylwetkę. Istnieje wiele badań naukowych, które potwierdzają tezę o tym, iż takie rozłożenie posiłków w czasie daje wymierne korzyści w postaci utrzymania, a nawet zmniejszenia wagi. Nie mniej jednak jeśli przyjrzeć się tym samym badaniom nie ma w nich wzmianki o tym, że nie przestrzeganie tych wytycznych może doprowadzić do otyłości czy odwrotnych skutków czyli tycia. W związku z tym postanowiliśmy się temu przyjrzeć bliżej i sprawdzić o co tak naprawdę chodzi w tym całym szaleństwie rozkładania posiłków w ciągu dnia.

Korzyści z trybu pięcioposiłkowego

Czasami niewielkie kroki przynoszą zaskakująco wielkie efekty. Można tak powiedzieć o rozkładaniu posiłków co trzy godziny w ciągu dnia. Dlaczego? Dla wielu osób, które mają problem z podjadaniem między głównymi daniami wprowadzenie takiej systematyczności może okazać się zbawieniem. Przyzwyczajenie organizmu do mniejszych i jednocześnie częstszych porcji to świetny sposób na zahamowanie ciągłego apetytu. Jeśli mimo wszystko nie potrafisz się zdyscyplinować to warto zastanowić się nad pomocą w postaci odpowiedniego suplementu diety – o jednym z nich przeczytaj tutaj. Ponadto ta metoda ma jeszcze jedną sporą zaletę, a mianowicie ogranicza wieczorne obżarstwo. Niestety wiele osób ma tendencje do głodzenia się przez cały dzień i w konsekwencji wieczorem opróżniają w popłochu całą lodówkę. Tryb pięcioposiłkowy jest zdecydowanie słuszną alternatywą dla takiego zachowania.

Co jest tak naprawdę najważniejsze?

Skoro wiadomo, że rozłożenie jedzenia na pięć posiłków w ciągu dnia jest słuszne to co z osobami, których tryb życia nie pozwala na to. Wiadomo, że nie każdy ma sposobność wygospodarowania w pracy czy w szkole na tyle dużo czasu, aby co 3 lub 4 godziny móc zjeść kolejny posiłek. Co na ten temat mówią badania. Otóż jak już wspomniano na wstępie badania te jednoznacznie nie wskazują, że rzadsze sięganie po jedzenie ma bezpośredni wpływ na naszą wagę. W końcu są także osoby, które po prostu nie tolerują tego sposobu rozłożenia posiłków i nie ma sensu w takich przypadkach się do tego zmuszać.

To, co jest ważniejsze niż regularne posiłki to ich kaloryczność i jakość. Jeśli nie przekraczamy swojego dziennego zapotrzebowania na kalorię to możemy spokojnie jeść i co 5, 7, a nawet 10 godzin i nie powinno to bardzo negatywnie wpływać na nasze zdrowie i sylwetkę. Posiłek ma spełniać podstawowe zadania czyli dostarczać nam energię i witaminy oraz minerały niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Dlatego jedzenie ma być zbilansowane i zdrowe, a to co ile godzin jemy to drugorzędna kwestia. Chodzi przede wszystkim o to, aby się nie przejadać.

Do zapamiętania!

  • Jedz w granicach swojego zapotrzebowania kalorycznego, nie więcej.
  • Pamiętaj o witaminach i minerałach w swojej diecie.
  • Posiłek to źródło energii, warto jeść często i mniejsze porcję.
  • Nie zmuszaj się do czegoś, co Twój organizm nie toleruje – to nie ma sensu.
  • Staraj się nie jeść na noc – ostatni posiłek zjedz minimum na dwie godziny przed snem.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *